Wednesday, September 12, 2012

Hari tu
Semalam.

Aku : Makcik, tadi saya order nasik goreng kampung. Tambah lagi Bihun Tomyam ye.
Makcik dapur : Eh tadi kamu order nasi goreng kampung je kan?
Aku : A'ah. Tambah lagi bihun tomyam hehe.

Akak empunya kedai : Ibu kamu mana?
Aku : Ibu ada kat atas.
Akak empunya kedai: Oh. Bagitahu Ibu yang malam ni ada buat kenduri tahlil arwah.
Aku : O ye ke. Tak dgr pulak announcement dia.
Akak empunya kedai : Oh a'ah. NI buat secara mengejut ni hehe.
Aku : Oh kejap nak bgtahu Ibu. *call*

***
Aku : Makcik, arwah ada seorang je kan anak dia?
Akak empunya kedai : Eh tak lah. Ada dua.
Aku : Oh ye ke. Tak perasan pulak.
Akak empunya kedai. Anak sulung dia nak UPSR esok ni. Dia pun kata tak tahu lah macam mana nak jawab UPSR ni nnt.
Aku : Tu lah. Kalau saya pun mcm tu rasanya. Baru lagi kan.


Taktau lah, Allahuakbar. Moga anak kecil dua dan ayah nya tabah.
Innalillah. Alfatihah.



No comments: